#Corona Persconferentie 20 april in eenvoudige taal

Corona Persconferentie van 20 april 2021 in eenvoudige taal
Op dinsdag 20 april was er weer een persconferentie.
En waren Mark Rutte en minister Hugo de Jonge op televisie.
Ze vertelden over hoe het nu gaat met het coronavirus.
De belangrijkste dingen leggen we uit.

Minder maatregelen vanaf 28 april
Steeds meer mensen hebben een prik gehad.
Minder mensen worden ziek.
Daarom is er meer mogelijk vanaf 28 april.

Einde avondklok
Vanaf 28 april om 04:30 is er geen avondklok meer.

Meer bezoekers thuis
Thuis mag u 2 personen per dag ontvangen.
Ga maximaal 1 keer per dag op bezoek bij iemand anders.

Terrassen gaan weer open buiten
Terrassen mogen open van 12:00 tot 18:00 uur.
U mag op het terras samen met 1 persoon aan een tafel zitten. Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee.
Komt u uit hetzelfde huishouden? Dan mogen er meer mensen aan tafel.
Betalen mag binnen.
U mag binnen het toilet gebruiken of uw jas en tas ophangen.
Binnen draagt u een mondkapje.

Winkels en markten gaan weer open
U mag weer naar de winkel zonder winkelafspraak.
Ga winkelen wanneer het rustig is. Bijvoorbeeld vroeg in de ochtend.
Ga zoveel mogelijk alleen winkelen. Als u niet alleen kunt winkelen, dan mag u iemand meenemen om u te helpen.
Supermarkten hebben weer hun gewone openingstijden.
Andere winkels mogen open van 06:00 tot 20:00 uur
In de winkels draagt u een mondkapje.
Op de markt kunt u weer alles kopen.

Hoger onderwijs 1 dag per week
Studenten aan universiteiten en hoge scholen mogen 1 dag naar school.
Dit geldt vanaf 26 april.
Op school houden ze 1,5 meter afstand.

Theorie-examen mogelijk
U mag weer theorie-examen voor een rijbewijs doen.

Uitvaart
Bij een uitvaart mogen er maximaal 100 mensen zijn. 

Misschien minder maatregelen vanaf 11 mei
Steeds meer mensen hebben een prik gekregen.
En er komen meer proeven met testen.
Als uit de coronatest blijkt dat mensen geen corona hebben, mogen ze ergens naar binnen.
Misschien dat er daardoor vanaf 11 mei meer kan. Met minder maatregelen.
Bijvoorbeeld binnen sporten. Of naar de dierentuin.
Op 3 mei kijkt de regering opnieuw naar de maatregelen.
Dan bekijkt zij welke maatregelen er nodig zijn na 11 mei.

Prikken blijft belangrijk!
Het is belangrijk dat steeds meer mensen een prik hebben gehad.
Want dan zijn er steeds minder maatregelen nodig.
Hopelijk hebben in juli alle volwassenen die dat willen, een prik gehad.

Bellen met vragen over het coronavirus
Heeft u vragen over het coronavirus?
Bel naar 0800 – 1351.
Of naar +31 20 205 1351. Als u in het buitenland bent.

Info over Corona in Moerwijk
Door Corona hebben veel Moerwijk-ers hulpvragen, zorgen en behoefte aan een goed gesprek. Daarom hebben we @ Heeswijkplein 10 / HWP10 een eigen voedselbank opgezet. Hier kun je dagelijks gratis voedingsmiddelen ophalen. Ook hebben we een Vers & Vrij koelkast staan waar je zonder voorwaarden een vers bereide maaltijd uit kan pakken

Wil je Corona Hulp aanvragen? Kijk dan even hier>>

Wil je ons helpen Corona Hulp aanbieden? Kijk dan even hier>>

Heeft u vragen over de Corona Hulp in Moerwijk? Neem dan contact op met:

Bettelies
Geloven in Moerwijk / Voedselbank in Moerwijk
06 24 86 16 71

Neo
Moerwijk Coöperatie / Corona Hulp Actie Moerwijk
06 34 196 796

Omid
Geloven in Moerwijk / Maaltijden in Moerwijk
06 84 65 22 32

Meer informatie over Corona en de maatregelen is hier op de website te vinden>>

Plaats een reactie